طريقة الاستعلام عن تأشيرة السفر للسعودية عن طريق الانترنت


اذا كنت في انتظار تأشيرة السفر للسعودية ..او اذا كنت تريد متابعة اذا اردت التأكد من أن التأشيرة حقيقية وغير مزورة ..


اتبع الخطوات :




1- ادخل على موقع انجاز

https://enjazit.com.sa


2- اختار من على الشمال تأشيرة برقم الطلب


3- اكتب رقم الطلب (رقم النت) بدون E


4- اكتب رقم الجواز a small وجرب مره ثانية A Capital


- لو ظهر جارى اتمام العملية (باللون الاخضر) .. معني هذا ان جواز السفر دخل السفارة أو القنصلية .

- لو ظهر تم اصدار التاشيرة برقم ...(باللون الاخضر) ..... معني هذا ان التأشيرة قد تم اصدارها.

- اما اذا ظهر البيانات خاطئة (باللون االاحمر) معني هذا ان جواز السفر لم يدخل الي السفارة او أم التأشيرة مزورة

نبذه عن موقع انجاز :

تعتبر إنجاز لتكنولوجيا المعلومات شركة تابعة لــشركة ارادة المتطورة للمشاريع المحدودة (إرادة)، وهي شركة سعودية رائدة في مجال تقديم وتسهيل وربط خدمات معالجة البيانات عبر شبكة الإنترنت العالمية، تنفرد بكونها حلقة الوصل بين وزارة الخارجية وبين الجمهور الكريم من خلال توفير المعاملات الالكترونية وذلك بتقديم خدمات معالجة البيانات الخاصة بهذه المعاملات من خلال موقع موحد على شبكة الإنترنت يمكن الدخول إليه من أي مكان في العالم. ومن خلال هذا الموقع المبسط والميسر تقوم الجهات المعنية والأفراد بإدخال البيانات المطلوبة لإتمام معاملاتهم المختلفة بكل راحة من مواقع عملهم أو منازلهم، ودفع تكاليف معالجة البيانات المقررة وذلك حسب نماذج الطلبات والإجراءات المعتمدة من وزارة الخارجية. ويقوم الموقع بعد ذلك بمعالجة بيانات المعاملة المدخلة وإرسالها إلى موقع أنظمة وزارة الخارجية لإنهاء وإتمام الإجراءات، ومن ثم تزويد مقدم الطلب برقم متابعة لمراجعة الوزارة أو من يمثلها لاستلام نتيجة المعاملات المدخلة. إن الهدف الأساسي لشركة إنجاز لتكنولوجيا المعلومات هو تقديم خدمات متطورة بأسهل وأفضل السبل للجمهور الكريم لمواكبة التطورات في مجال الحكومة الالكترونية في المملكة العربية السعودية.

هل أعجبك الموضوع ؟

هناك 326 تعليقًا:

  1. لو سمحتم اريد ان اعرف التاشيره اتختمت ام لا

    ردحذف
    الردود
    1. لو سمحتم اريد اعرف التاشيره اتختمت ولا لاء انا اسمي علاء السيد السيد عبدالله رقم اقامه٢٣٦٥٠٧١١٤٧

      حذف
    2. لو سمحتم اريد اعرف التاشيره اتختمت ولا لاء انا اسمي علاء السيد السيد عبدالله رقم اقامه٢٣٦٥٠٧١١٤٧

      حذف
  2. عاوز اعرف التاشيره خلصت ام لا

    ردحذف
  3. عاوز اعرف التاشيره خلصت ام لا

    ردحذف
  4. اذا كنت في انتظار تأشيرة السفر للسعودية ..او اذا كنت تريد متابعة اذا اردت التأكد من أن التأشيرة حقيقية وغير مزورة ..


    اتبع الخطوات :


    1- ادخل على موقع انجاز

    https://enjazit.com.sa


    2- اختار من على الشمال تأشيرة برقم الطلب


    3- اكتب رقم الطلب (رقم النت) بدون E


    4- اكتب رقم الجواز a small وجرب مره ثانية A Capital


    - لو ظهر جارى اتمام العملية (باللون الاخضر) .. معني هذا ان جواز السفر دخل السفارة أو القنصلية .

    - لو ظهر تم اصدار التاشيرة برقم ...(باللون الاخضر) ..... معني هذا ان التأشيرة قد تم اصدارها.

    - اما اذا ظهر البيانات خاطئة (باللون االاحمر) معني هذا ان جواز السفر لم يدخل الي السفارة او أم التأشيرة مزورة

    ردحذف
    الردود
    1. ماذا تعنى هذة العبارة على موقع انجاز

      نعتذر عن تحقيق الطلب / Request Rejected

      حذف
    2. ماذا تعنى هذة العبارة على موقع انجاز

      نعتذر عن تحقيق الطلب / Request Rejected

      حذف
    3. لو سمحتم حد يرد انا التا شيره ظهرة على الموفع ده بقلها شهر ليه حجزين الجواز فى السفاره تاشيره ظهرة تمام بس فين الجواز

      حذف
    4. ده رقمى01147383856 ارجاء حد يفدنى

      حذف
    5. ياجماعة الخير أنا للأسف قالي نعتذر عن تحقيق طلبك لتأشيرة الزيارة علي موقع إنجاز مع اني مقدمها 26-09-2016 هل د معانه خلاص أترفضت ولا لسه في أمل ؟؟؟

      نعتذر عن تحقيق الطلب / Request Rejected

      حذف
    6. حضرتك كل طلبات اللي مقدمه قبل يوم ٢ اكتوبر اترفضت عشان الاسعار ارتفعت من هذا اليوم،لازم تقدم من جديد.

      حذف
  5. شركة شحن عفش بالرياض
    الآن يمكنك الحصول على خدمات شحن العفش بأفضل الاسعار من خلال شركة ركن الروان فشركة ركن الروان هى شركة شحن عفش بالرياض تقدم الخدمة من خلال متخصصون وبأفضل الاسعار
    اتصل بنا : 0537006883
    شركة شحن اثاث بالرياض
    http://www.hvofny.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%A7%D8%AB%D8%A7%D8%AB-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/

    ردحذف
  6. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف
  7. السلام عليكم
    استفسار بسيط لو سمحتو حابي اعرف رقم النت بدون E مقصود اي رقم؟؟

    ردحذف
  8. السلام عليكم
    استفسار بسيط لو سمحتو حابي اعرف رقم النت بدون E مقصود اي رقم؟؟

    ردحذف
  9. احثت وقال تم اصدار التأشيرة ورقم النتe221159937والجوازa18443001كيف اعرف ان كنت مختومة ام لا؟

    ردحذف
  10. موقع جميل وفكرة أجمل كونوا تتعرف ع ما إذا كان جوازك اتأشر أم لا
    اقتراح :-
    ياريت الموقع يدعم صورة من الفيزا

    ردحذف
  11. موقع جميل وفكرة أجمل كونوا تتعرف ع ما إذا كان جوازك اتأشر أم لا
    اقتراح :-
    ياريت الموقع يدعم صورة من الفيزا

    ردحذف
  12. لو سمحتم انا كشفت والنتيجه ظهرت تمام لائق والمستشفى اتصلت بيا قلتلي النت بتاعك مش مسد دفي القنصليه خلي الشركة بتاعتك تسدده عشان النتيجه توصل القنصليه ده معناه ايه؟

    ردحذف
  13. عاوز اعرف التاشيره بتخلص بعد قد ايه من يوم 25-5وهي في السفاره والمكتب اللي بيخلص الورق بيقول ممكن التاشيره تعد شهر عشان في ضغط هل ده صحيخ

    ردحذف
  14. عاوز اعرف التاشيره بتخلص بعد قد ايه من يوم 25-5وهي في السفاره والمكتب اللي بيخلص الورق بيقول ممكن التاشيره تعد شهر عشان في ضغط هل ده صحيخ

    ردحذف
  15. http://travianae.com/tx1/register.php?ref=114

    ردحذف
  16. http://travianae.com/tx1/register.php?ref=129

    ردحذف
  17. http://travianae.com/tx3/register.php?ref=24

    ردحذف
  18. http://tatar3.com/ts3/register.php?ref=151

    ردحذف
  19. اريد ان ان استفسر عن طلب الغاء تأشيرة

    ردحذف
  20. ممكن الافاده انا دخلت البيانات وكل مره الرد ...راجع المدخلات مره اخرى

    ردحذف
  21. تم اصدار تاشيره عمل بنجاح من قنصليه السعودية ولكن لم يتم حتى الان استلام جواز السفر.
    ماهى المده المتوقعة لاستلام جواز السفر من قنصليه السعوديه بالقاهرة ?

    ردحذف
  22. الافاده فى السؤال افادكم الله

    ردحذف
  23. انالااعلم رقم الطلب فكيف اعرف التاشيرة جات ولا لاه
    فكيف اكشف عنها

    ردحذف
  24. انالااعلم رقم الطلب فكيف اعرف التاشيرة جات ولا لاه
    فكيف اكشف عنها

    ردحذف
    الردود
    1. رقم الطلب بيكون في ورقه النت الي بتروحي بيها وزاره الصحه وجامكا للتحليل بيكون في الورقه فوق علي الشمال اوله حرف E

      حذف
  25. لو سمحتم انا التأشيرة بتعتي سائق عمومي عايز اعرف نوع رخصة القيادة و درجتها اللي بقدمها مع الجواز و انا طالع سائق ليموزين

    ردحذف
  26. لو سمحتم انا التأشيرة بتعتي سائق عمومي عايز اعرف نوع رخصة القيادة و درجتها اللي بقدمها مع الجواز و انا طالع سائق ليموزين

    ردحذف
  27. لو سمحت ادخلت كل اللي قلت عليه والرد الطلب تحت الأجراء

    ردحذف
  28. لو سمحت ادخلت كل اللي قلت عليه والرد الطلب تحت الأجراء

    ردحذف
  29. السلام وعليكم السلام عليكم و رحمته ممكن اعرف الجواز دخل السفاره ولا لا رقم الطلب E224359149 رقم الجواز a18837614 وشكرا

    ردحذف
  30. السلام وعليكم السلام عليكم و رحمته ممكن اعرف الجواز دخل السفاره ولا لا رقم الطلب E224359149 رقم الجواز a18837614 وشكرا

    ردحذف
  31. مطلوب مصري فلاح ومزارع من الدرجة الاولى . راتب مميز + نسبة ممتازة
    ..
    vipmr44@gmail.com
    العمل في وادي الدواسر

    ردحذف
  32. ياريد الرد انا دخلت يقول مدخلات الصوره ايه مدخلات الصوره

    ردحذف
    الردود
    1. الصورة اللي تحتوي علي ارقام تحت الخانة رقم 3

      حذف
  33. انا رد عليا تم اصدار التاشيره هل ده يعنى تاشيره قبول ام قد تحتمل قبول او رفض ارجو الرد سريعا و شكرا

    ردحذف
  34. انا كاتبين المبلغ المدفوع غير المبلغ المطلوب باللون الأخضر وجمبه علامة صح باللون الأخضر دا معناه ايه

    ردحذف
  35. لوقاا بعد البحث نعتذر عن اتمام الطلب ما معنى هذت نحن مرافقون

    ردحذف
  36. تعرفوا معنا على عروض رحلات شرم الشيخ من شركة اجازتنا التى تقدم لكم رحلات مميزة لافخم المدن السياحية
    http://agztna.com/2/Sharm-Sheikh-Book-Hotels-Prices-Trips-Offers

    ردحذف
  37. ما معني نعتذر عن تنفيذ طلبكم
    هل هذا أنني لم أستطع الحصول على التأشيرة
    أم أنه توجد نواقص وتدخل مرة أخري

    ردحذف
    الردود
    1. أنا حصلتلي اليوم نفس مشكلتك بالله عليك لو وصلت لحل قولي ولو موصلتيش ومفيش برده قولي

      حذف
  38. ما معني نعتذر عن تنفيذ طلبكم
    هل هذا أنني لم أستطع الحصول على التأشيرة
    أم أنه توجد نواقص وتدخل مرة أخري

    ردحذف
  39. لو سمحت الجواز داخل السفاره امبارح والنهارده كاتب على انجاز ان الطلب اترفض ممكن اعرف ايه المشكله او اترفض ليه اعرف ازاى وكلمت تساهيل قالولى تحت الاجراء.انا استقدام

    ردحذف
    الردود
    1. كشف الفيرس ساري والكشف الطبي

      حذف
  40. ما معني نعتذر عن تنفيذ طلبكم
    هل هذا أنني لم أستطع الحصول على التأشيرة
    أم أنه توجد نواقص وتدخل مرة أخري

    ردحذف
  41. كل ما ادخل للبيانات يقولى نعتذر عن تحقيق الطلب

    ردحذف
  42. أرجو الرد لو سمحت الموقع بيقول نعتذر عن تحقيق الطلب

    ردحذف
    الردود
    1. نفس كلامك يا ابو زهراء،،،،الحل ايه

      حذف
    2. وأنا نفس الكلام أبوزهراء طب إيه العمل هل هي أترفضت نهائيا أم في حل ؟

      حذف
  43. ده رقم الجواز الرجاء الردA15897296

    ردحذف
  44. االمكتب باكد جوازي داخل السفاره من شهر ونصف رقم الطلب e224554577
    رقم الجواز a18629959 عايز اعرف اشرت ولا وليه التاخير

    ردحذف
    الردود
    1. مادخلش ياأستاذ تايسون حاول ترجعلهم تاني أن شوفت عن طريق إنجاز ربنا يكرمك إن شاء الله

      حذف
  45. لو سمحت انا رقم النت e223661767و رقم الجواز a09945111 لو تكرمت ممكن اعرف اتاشر على الباسبور و الالسه و ايه سبب التاخير ده كله

    ردحذف
  46. لو سمحت انا رقم النت e223661767و رقم الجواز a09945111 لو تكرمت ممكن اعرف اتاشر على الباسبور و الالسه و ايه سبب التاخير ده كله

    ردحذف
    الردود
    1. مبروك /تم إصدار التأشيرة برقم 3023766629

      حذف
  47. أز محمد نجم هو شكل الباسبور لسه مادخلش السفارة أاساسا بس أنت ممكن تكلم مكتب تساهيل تستفسر منه السبب

    ردحذف
  48. حدث خطأ يرجى التأكد من البيانات المدخلة والمحاولة مرة أخرى
    دا مكتوبلي تخت دا معناه اي

    ردحذف
    الردود
    1. انا برضو طلعلي كدا مش عارفه دا معناه ايه ؟؟ حد يرد

      حذف
  49. أنا مقدم طلب زيارة تجارية من يوم 10/10
    فين الاقى رقم الطلب في الايصال اللى استلمته من تسهيل
    فبه الرقم المرجعى EGEY6R6327 ,TDI وفيه رقم التسلسل EY10100032

    ردحذف
  50. انا تقدمت بطلب زيارة تجارية
    الأرفام الموجودة في الإيصال اللى استلمته من تسهيل
    الرقم المرجعى egey6r6327 ورقم التسلسل EY10100032
    أيهم رقم الطلب مع العلم انى مقدم من يوم 10/10

    ردحذف
  51. انا بظهر لي التاشيرة مجانية والرسوم مدفوعة دا معناه اية

    ردحذف
  52. ده رقمى انا وزوجى ٢٢٥١٥١٣٩٤والتانى٢٢٥١٥١٢٥٧ ودى ارقام الجوازاتA16925369 والتانىA19199438 مش عارفه مين الرقم الخاص بكل جواز حاولت مع كلهم كتير بيقول كرر المحاوله ياريت حد يساعدنى انا محتاجه التاشيره بسرعه عشان بنتى بتولد دى حاله انسانيه ارجو المساعده وجزاكم الله خيرا

    ردحذف
  53. برجاء الرد والمساعده

    ردحذف
  54. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف
  55. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف
  56. الرقم الناقص رقم الطلب يااختي

    ردحذف
  57. رقم النت بالنسبه لتاشيره الزياره للزوجه الا معاها في الورقه الاخدتها من تساهيل

    ردحذف
  58. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف
  59. هي قدمت الطلب يو10/12 ولسه مجتش التاشيره والارقام الامحتاج اعرفها بتاع النت علشان ابحثc312100004 ولا E54559.6 ولا رقم الطلب الاكنت حاجز بيه الميعاد وهل التاشيره تتاخر الي اكثر من 14 يوم ...رقم الجواز A12283733

    ردحذف
  60. هي قدمت الطلب يو10/12 ولسه مجتش التاشيره والارقام الامحتاج اعرفها بتاع النت علشان ابحثc312100004 ولا E54559.6 ولا رقم الطلب الاكنت حاجز بيه الميعاد وهل التاشيره تتاخر الي اكثر من 14 يوم ...رقم الجواز A12283733

    ردحذف
  61. لوسمحت انا مكتبلوا نعتذر عن اتمام طلب دا معانا اي ان تاشيره اترفضت

    ردحذف
  62. ماذا تعني نعتذر عن تحقيق الطلب يرجى الرد ؟؟؟

    ردحذف

  63. ماذا تعني نعتذر عن تحقيق الطلب يرجى الرد ؟؟؟

    ردحذف

    ردحذف
    الردود
    1. انا كمان ظهرلي كده

      حذف
    2. طب شو يعني هيك في ناس بحكو انو هيك لسا مو مبين و نسا بحكو مرفوض شو الصح

      حذف
    3. مش عارفه صدقني انا زيك بالظبط قلقانه

      حذف
    4. يوم الاربعاء و انت

      حذف

    5. لا تقلقي شكلو زي ما صاحبي حكالي بكونو لس ما دخلى النتيجه اونلابن بكرا بحطوها

      لانو انا نفس الشي على نهايه اسبوع

      طمنيني بكرا


      حذف
    6. عرفت ازاي انها اترفضت معلش

      حذف
    7. رحت على مكتب جبت الجواز هاي الكلمه معناها في بيناتت ناقصه و تقدري تقدمي تاني

      حذف
    8. مش عارفه بقي ربنا يستر

      حذف
    9. معلش سوال هو انت طلعلك لما دخلت رقم طلب و جواز

      حذف
  64. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف
  65. كل ما ادخل البيانات يقول لي حادث خطأ ارجو الافادة

    ردحذف
  66. السلام عليكم انا زوجتي قدمت 10/12 ولسه مجلاهش رساله ولاتعرف ايه الاخبار حد عنده جديد او كان مقدم في نفس الموعد افيدونا
    جزاكم الله خيرا

    ردحذف
  67. طب هل بقدم بتأشيرة جديدة لا نفس التأشيرة يعني لازم أعمل تأشيرة جديدة من السعودية ؟ وهل خبر السعودية وقفت التأشيرات للمصريين د حقيقي ؟

    ردحذف
  68. مفيش وقف تاشيرات ولاحاجه التقديم والحجز في تساهيل شغال من امس زوجتي كانت مقدمه ولسه جاي لها رساله حالا برقم النت من تساهيل

    ردحذف
  69. انا بيظهر لي صورة الطلب .. ده معناه ايه؟

    ردحذف
  70. لو سمحت ممكن اعرف يعنى ايه كود الصوره

    ردحذف
  71. لو سمحت ممكن حد يعرف التأشيرة بتاع الجواز ده مصيره ايه انا مقدمته من يوم 13/10
    Ey13100058
    A17029738

    ردحذف
  72. لو سمحت ممكن حد يعرف التأشيرة بتاع الجواز ده مصيره ايه انا مقدماه من 13/10
    Ey13100058
    A17029738

    ردحذف
  73. لو سمحت ممكن اعرف يعنى ايه كود الصوره

    ردحذف
  74. هو مفيش حد بيرد علينا ليه

    ردحذف
  75. لو سمحتو حد يقلي انا بيناتي هي رقم الطلب 224960849 ورقم الجواز A18830590 ياريت تعرفولي تاشيرتي طلعلت ولا فيه مشكله ولا ايه

    ردحذف
    الردود
    1. تم إصدار التأشيرة برقم 3023840815

      حذف
    2. اعرف ازاي ان تم اصدار التاشيره لو سمحت

      حذف
  76. السلام عليكم حد يعرف مصير التاشيره بتاعتى إيه انا مش عارف هى اتاخرت ليه
    رقم الطلب E224328177
    رقم الجواز a05998273

    ردحذف
    الردود
    1. شكله لسة ما دخلش السفارة راجع مكتب السفريات

      حذف
    2. شكله لسة ما دخلش السفارة راجع مكتب السفريات

      حذف
    3. ياتري لما لستلمت جواز سفرك لقيت الفيزا ولا لا

      حذف
  77. السلام عليكم حد يعرف مصير التاشيره بتاعتى إيه انا مش عارف هى اتاخرت ليه
    رقم الطلب E224328177
    رقم الجواز a05998273

    ردحذف
  78. يعني ايه نعتذر عن تحقيق الطلب باللون الاخضر

    ردحذف
  79. لو انتهت التاشيرة مدة 90 يوم فما العمل

    ردحذف
  80. يا جدعان حد يستفسر ليه التأشيره طلعت والا لسه رقم الطلب E225361758 ورقم الجواز A10483092

    ردحذف
    الردود
    1. تاشيرتك ظهرت يامحمد ياصابر

      حذف
    2. رقم المستند

      1300635621
      الممثلية في القاهرة
      نوع التأشيرة عمل
      عدد مرات الدخول سفرة واحدة - 90 يوم

      الاسم محمد صابر محمد مهدى
      Name Mohamed Saber Mohamed Mahdi
      اسم الجهة الطالبة مؤسسة التقنيه والتشغيل للمقاولات
      رقم الجواز A10483092 نوع الجواز عادي تاريخ الانتهاء 18/09/2020
      تاريخ الميلاد 19/01/1985 مكان الميلاد الاسماعيليه
      الجنسية الحالية مصر الجنس ذكر
      المهنة فني كهرباء

      حذف
    3. لو سمحت انا ظهرت بيناتي ع الموقع بس مظهرش اذا تم الموافقه ع الطلب ولا لا كده اي

      حذف
    4. ارجو الرد ELSAID SIEF22

      حذف
  81. حدث خطأ يرجى التأكد من البيانات المدخلة والمحاولة مرة أخرى

    دا معناه ايه ؟؟

    ردحذف
  82. حدث خطا يرجى التاكد من البيانات المدخله والمحاوله مره اخرى. دا معناه ايه ارجو الرد

    ردحذف
  83. حدث خطا يرجى التاكد من البيانات المدخله والمحاوله مره اخرى. دا معناه ايه ارجو الرد

    ردحذف
  84. يا اخواننا ارجوكم عايز اعرف ايه الاخبار انا رقم الطلب٢٢٤٩٧٢٠٤٦ ورقم الجواز A19156281

    ردحذف
  85. لو سمحتي عاوزة اعرف رسوم التاشيرة زيارة عائلية لمدة3شهور كام

    ردحذف
  86. اسمى ابراهيم صالح مصطفى جمعة
    اريد اولا عمل واريد ان اعرف ما هى المصاريف والتكاليف بالنسبة لى وللسفر وارجوا ان يكون العمل مضمون والضامن هو رب العالمين
    وهذا تليفونى / 01021343855

    ردحذف
  87. ما معنى هذا
    نعتذر عن تحقيق الطلب / Request Rejected
    انجاز

    ردحذف
  88. عايز اعرف اسم الشركة إلى عملت النت بتاع الكشف الطبي عن طريق ورقة النت

    ردحذف
  89. السلام عليكوا جوازى بقاله 3 شهور بالضبط مع المكتب وكل ما ادخل على انجاز يظهر يرجى التاكد من البيانات المدخله بالعلم انها صحيحه ارجو الرد لو سمحتوا مش عارف اعمل ايه

    ردحذف
  90. رقم النت e225177756 رقم الجواز a19211435

    ردحذف
  91. السلام عليكم .. رقم النت بتاعي E226978103 والجوائز A19678690 وكل اما اشيك الاقي حدث خطا يرجي التحقق من البيانات ومش عارف اعمل ايه ... ارجو المساعده

    ردحذف
  92. انا جوزي بيطلعله حدث خطا في البيانات ده معناه ايه؟

    ردحذف
  93. انا جوزي بيطلعله حدث خطا في البيانات ده معناه ايه؟

    ردحذف
  94. تم اصدار التاشيره. لكن الجواز في القنصليه من 20 يوم ولسه ماخرجش. والمكتب مش عارف السبب. حد عنده تفسير لو سمحتوا

    ردحذف
  95. لو سمحت حد يعرفلي التأشيرة بتاعتي ايها ظروفها ودي بيناتي
    رقم الطلب e227768201
    رقم الجواز A19723936

    ردحذف
  96. عايز اعرف بعد اصدار التاشيرة استلم الجواز امتى ياريت الرد

    ردحذف
  97. لو سمحتم طالع بمهنة طباع عام هل يشترط وجود شهادة خبرة لأنهم طلبوها هل ده عادي أرجو الأفادة وشكرا لحضارتكم

    ردحذف
  98. لو سمحتم طلعلي بالأخضر الطلب تحت الإجراء كدة خلاص الحمد لله ولا لسة ممكن الإفادة

    ردحذف
  99. لو سمحتم طلعلي بالأخضر الطلب تحت الإجراء كدة خلاص الحمد لله ولا لسة ممكن الإفادة

    ردحذف
  100. كل ما ادخل ع الموقع بيظهرلي حدث خطأ

    ردحذف
  101. رقم النت227578610
    رقم الجوازA19374394
    ياريت حد يعرفلي التاشيره طلعت ولا لسه

    ردحذف
  102. ارجو الرد ضرورى جدا
    رقم النت228648668
    رقم الجوازa18979182

    ردحذف
  103. E230113771 رقم الطلب
    A17448858 رقم الجواز أرجو الرد هل حصلت على تأشيرة ام لا فى اسرع وقت

    ردحذف
  104. E230113771 رقم الطلب
    A17448858 رقم الجواز أرجو الرد هل حصلت على تأشيرة ام لا فى اسرع وقت

    ردحذف
  105. لوسمحت عايز اعرف حصلت علي التاشيره ام لاA19786179رقم الجواز E229686621

    ردحذف
  106. لوسمحت عايز اعرف حصلت علي التاشيره وليه التاخير دا كله E229819897 والجوازA09751185

    ردحذف
  107. مكتوب علي انجاز (طلب تحت الاجراء) رقم النت E229036046 و الباسبور A19929412
    برجاء الافاده جزاكم الله خيرا

    ردحذف
    الردود
    1. Visa has been issued, No. /تم إصدار التأشيرة برقم 6032109308

      حذف
    2. أزال المؤلف هذا التعليق.

      حذف
  108. E230113771 رقم الطلب
    A17448858 رقم الجواز أرجو الرد هل حصلت على تأشيرة ام لا فى اسرع وقت

    ردحذف
    الردود
    1. الجواز رجعلى بدون تاشيره
      ماذا أفعل وكيف استرد المبلغ المدفوع ف انجاز ؟

      حذف
  109. ارجو معرفه تم التاشيره علي الجواز ام لا رقم الطلب E229686216 رقم الجواز a19786179

    ردحذف
  110. انا دخالت على موقع انجاز علشان اشوف التاشيره وبيكتب حدث خطأ يرجى التأكد من البيانات المدخلة والمحاولة مرة أخرى
    ده معنه ايه الجوز دخل ولا ايه
    ولا اترفض

    ردحذف
  111. لو سمحتو انا عملت رفض طلب تاشيره من تساهيل في القاهره علشان صور ه مش واضحه ودفعت الفلوس مرتين أول مرة هترجع ازي وأمته وشكرا نرجوا منكم الافاده

    ردحذف
  112. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا سلمت الجوازات لمكتب تساهيل ودفعت الفلوس م18.4.0 ومعرفش حاجه عن الجوازات لحد دلوقتي ارجو الرد

    ردحذف
  113. ممكن اعرف التاشيره بتستغرق كام يوم بعد اصدار نتيجة التحاليل

    ردحذف
  114. ممكن اعرف ممكن اعرف التاشيره بتستغرق كام يوم بعد اصدار نتيجة التحاليل

    ردحذف
  115. التائشير حقي انتهات وهي في القنصلية معا الوضاع في اليمن هل يمكن تجديدها املا ارجو الرد

    ردحذف
  116. السلام عليكم
    تحيه طيبه
    حضرتكم انا طلبت تاشيره للعمره مرتين عن طريق مكتب سياحه وتم رفض التاشيره وكان السبب انى دخلت السعوديه وتغيبت عن الرجوع وانا عمرى مارحت السعوديه ازاى اثبت ان مدخلتش السعوديه عايزه ادى فرض ربنا ارجوكم افدونى

    ردحذف
  117. لو سمحت عاوزها اعرف التاشيرة وصلت على الجواز ولا لسه

    ردحذف
  118. لو سمحت عاوزها اعرف التاشيرة وصلت على الجواز ولا لسه

    ردحذف
  119. السلام عليكم .. رقم النت بتاعي E232107945 والجواز A08243981 وكل اما اشيك الاقي حدث خطا يرجي التحقق من البيانات ومش عارف اعمل ايه ... ارجو المساعده

    ردحذف
  120. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف
  121. انا دخلت على موقع انجاز علشان اشوف التاشيره وبيكتب حدث خطأ يرجى التأكد من البيانات المدخلة والمحاولة مرة أخرى
    ده معناه ايه مع العلم ان الباسبور من امس بالسفارة هل طبيعى ولو الجواز بالسفارة ام لا كيف اعرف ارجو المساعده ضرورى بالله عليكم

    ردحذف
  122. ياجماعة الخير رقم الطلب E234328778 ورقم الجواز a08849946

    ردحذف
  123. انا جاتلي رسالة علي الموبايل أن الجواز دخل القنصلية لكن كل ما استعلم في إنجاز يكتب البيانات المدخلة غير صحيحة

    ردحذف
  124. انا جاتلي رسالة علي الموبايل أن الجواز دخل القنصلية لكن كل ما استعلم في إنجاز يكتب البيانات المدخلة غير صحيحة

    ردحذف
  125. ياجماعة الخير رقم الطلب E234328778 ورقم الجواز a08849946

    ردحذف
  126. ياجماعة الخير برجاء الرد

    ردحذف
  127. السلام عليكم
    انا عايز اعرف ارد الفلوس ازى من موقع انجاز علشان انا عندى مشكله

    ردحذف
    الردود
    1. اى مبلغ تقصد رده ؟ اللى دفعته فى بداية الطلب بالدولار ام المبلغ اللى دفعته فى مكتب تساهيل

      حذف
  128. السلام عليكم انادخلت على الموقع و كتبت رقم النت و رقم الجواز و ظهر لى ورقه النت بكامل بياناتها ده معناه ايه الارقام هى
    رقم النت E234348535
    رقم الجوازA17877613
    ارجو الرد

    ردحذف
    الردود
    1. ادخل فى البحث البحث عن تأشيرة باستخدام رقم الطلب وما تكتبش حرف E

      حذف
  129. بعد إذنك يا فندم انا عملت استعلام وظهر أن تم أصدار التأشيرة .. من يوم الأربعاء الماضي .. ازاي أعرف ان الجواز خرج من السفارة .. وما هي أقصى مدة لاستلامه

    ردحذف
    الردود
    1. تابع مع المكتب اللى انت سلمت الباسبور فيه عشان يسلمك الباسبور

      حذف
  130. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يا جماعة الخير حد يفيدنا وجزاه الله كل خير هل صحيح عقد العمل لازم يدخل القنصلية مع الجواز ده كلام المكتب اللي انا بتعامل معه كل ما اتصل بيهم يقولوا الكلام ده ولسه العقد ما وصل المكتب هل الكلام ده صحيح يا ريت حد يفيدنا وجزاه الله كل خير

    ردحذف
  131. نعم العقد مهم وايضا لضمان حقوقك

    ردحذف
  132. موقع محترم فعلا ربنا يكرمكم

    ردحذف
  133. موقع محترم فعلا ربنا يكرمكم

    ردحذف

جميع الحقوق محفوظة ©2012-2013 | ، . Privacy-Policy| سياسة الخصوصية